| URFA'DA ZORUNLU HALE GETİRİLDİ | ||
|
11 Ekim 2026 07:22 |
||
| Şanlıurfa’da faaliyet gösteren şirketler, esnaf ve çiftçiler başta olmak üzere çok sayıda vergi mükellefini ilgilendiren düzenlemeyle e-tebligat sistemine kayıt zorunluluğu getirildi. | ||
|
Hazine Ve Maliye Bakanlığı, Resmi Gazete'de yayımladığı yeni tebliğle elektronik tebligat sisteminin kapsamını genişletti. Düzenlemeyle birlikte az sayıda istisna dışında vergi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine dahil edilmesi zorunlu hale getirildi. Düzenlemeye göre, daha önce sisteme kayıt yaptırmayan ve zorunluluk kapsamında bulunan mükelleflerin 30 Kasım 2026’ya kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor. Daha önce kayıt yaptıranların ise yeniden başvuru yapmasına gerek bulunmuyor. BAŞVURULAR NEREDEN YAPILACAK? Mükellefler, elektronik tebligat başvurularını vergi dairelerinden veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapabilecek. Kendilerine gönderilen tebligatlara ise Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet üzerinden ulaşabilecek. Yeni düzenlemeyle kapsama giren mükelleflerin vergi bildirimlerini dijital ortamdan takip etmesi gerekecek. ŞANLIURFA’DAKİ MÜKELLEFLERİ DE İLGİLENDİRİYOR Şanlıurfa’da faaliyet gösteren şirketler, esnaf ve çiftçiler başta olmak üzere çok sayıda vergi mükellefini ilgilendiren düzenlemeyle e-tebligat sistemine kayıt zorunluluğu getirildi. Sisteme henüz kayıt yaptırmayan ve zorunluluk kapsamında bulunan mükelleflerin, 30 Kasım 2026’ya kadar işlemlerini tamamlaması gerekiyor. Başvurular vergi dairelerinden veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapılabilecek. Yeni uygulamayla birlikte vergi bildirimleri dijital ortamda takip edilebilecek. |
||